nosmotnos

Alla inlägg under december 2014

Av nosmotnos - 30 december 2014 13:03

Litet bilder från samma promenad men med fröken Ulrikas kamera. Gott Slut önskar vi er alla!

Av nosmotnos - 19 december 2014 17:25

Idag tackar jag för mig.

Detta har varit de bästa åren i mitt liv, och jag har lärt mig enormt mycket! Och så mycket kärlek och glädje jag fått från alla fina dagishundar, och från alla fina kollegor som jag har jobbat med.


Jag låser dörren ikväll med en känsla av att möjligen kommer jag komma krypande tillbaka, är det här ändå inte det bästa jobbet som finns??
Men prova vingarna måste man göra, och jag hoppas att jag får vikariera på sommaren och på lov så jag får träffa alla fina hundar och promenera och göra utflykter igen här på Nos mot Nos.


Tack för den här tiden! Jag kommer sakna såväl hundar som ägare och kollegor, ni är bäst!   


Kram Hanna

 


För att lätta upp stämmningen slänger jag upp lite glada bilder från den roligaste och lerigaste rastgårdsturen idag!!  

                                                                                 


God jul och Gott nytt år!


Från oss alla på Nos mot Nos Bandhagen  

Av nosmotnos - 18 december 2014 13:47

Söta hundar sover  


       

Linda påväg ut med nya Bamse och hans mentorer Melker, Loke och Rasmus:
   
Vid muren chillar Harry. 
 
Som den bergsvallare han är föredrar Swinto att hoppa upp och sitta på höjden: 
   
Willyam:
 

Amelia påväg ut med två nya /gamla Tallkrogen-hundar och Märta.
Vi ser jackrusseln Kalix i mitten och bichon frisén Harley till höger.
   

Loke går där han brukar- längst bak.   

 
Kikar Jussi upp på godisfickan måntro??
 

Aussie fantiserar definitivt om en härlig stor bit leversnitt!

 
Mexi.
 
Vilda.
 

Ulrika ute med Peak, Ally, Domingo och Chippe ...
 
... Mezzi, Siri och Elsa.
 
Där tittade bostonterriern Edtih fram också!

 
Bonnie:

           
Stiliga herrarna Barney & Hugo: 
             
Vintereftermiddag igår med härligt snöfall! 
     

Lunchdisciplin:
           
Peak bäddar ner sin mat:
     


Hanna tog en grupp till högdalstopparna igår, en lång härlig promenad fick vi!

     
Första backen.
             
Sedan nedåt.
       

Och uppåt igen:
   

Aussie:
  
Nya tillskottet Harley: 
 
Fina nyklippta Märta:

     
Jussi:
 
Barney:
 
Manchas: 
         

Sista backen!!
           



Vilda  Loke

     

Willyam och Bamse:

   
Vilda och Rasmus har hittat ett spår:
 


Bilder från långpromenaden idag!

                 


Trevlig kväll!


/H

Av nosmotnos - 12 december 2014 15:58

 Idag var Camilla med oss i Tallkrogen- hon ska få chans att lära känna alla härliga hundar som hon sedan ska få jobba med!    

Här Thomasine och Camilla med dagens hundgrupper:

Hugo ska bestämt ditååååt!!


       
Härligt med solen!!
  
Jag tycker det ser ut som att Elsa solar också?
   
Riktigt halt på vägarna har det varit idag! 
 

Då är det säkrast att hålla sig på ängar och gräs!
                           

Sigrid ser sådär måttligt road ut att bli fotograferad.. Eller tänker hon kanske på något kul hon ska göra i helgen bara? 

 


Trevlig helg!!


/H

Av nosmotnos - 10 december 2014 09:22

 
Lite självkontroll innan lunchen. Hugo och Loke:
 

Ally och Manchas:

  
Här ligger Vilda i "personalsoffan"- hon gillar när hon blir bortskämd!!
 

Bamse är en golden retriever som har gått på Nos mot Nos Tallkrogen, nu håller han på och lär känna nya kompisar här i Bandhagen. En ung kille, full med energi! På det här kortet ligger han i alla fall lugnt och stilla!   
 


Vi fick finbesök av Camilla i förra veckan!

     
Hon har stenpli på sina duktiga dagishundar!
           
Det var extraroligt att se Molly, en "gammal" Bandhagen-dagishund!
 

Camilla:
   


Här sitter Bamse i personalboxen:

Crazy eyes!!  
   

Söta Bamse!  

 

Här är Thomasine och Hanna utanför dagis, redo med sina hundgrupper! 

 

Bonnie-Bus!
 

Chipset:

         

Luddis-puddis i sin båt:
 
Elsa:

 
Ally ligger skönt i fåtöljen!

Chaser:
 

Siri: 
 
Mezzi:
 


Amelia vår praktikant/ vissa dagar vikarie är här påväg till rastgården med en grupp småbusfrön!

                                   


Ha en bra dag!!


/H

Av nosmotnos - 5 december 2014 08:57

Den här veckan har vi inte hunnit blogga alls!

Vi har haft två nya hundar som vi håller på och skolar in, som kommer från Tallkrogens dagis.

En av dom är Domingo!
 
Välkommen säger vi till honom!  
  
Här är Domingo påväg ut med sin nya promenadgrupp! 

           
Här är Amelia med Swinto, Milo och Sigrid: 
 

Amelia och längst bak Ulrika:
 

Tjejtrion:
   
Ulrika med Manchas, Barney, Bonnie, Märta och Aussie:
 
Willyam och Rocky:
 
Domingo:
 
Jussi vill ha uppmärksamhet!
 


/H

Presentation


I denna blogg kan du följa din hunds dag på Nos mot nos Hunddagis =)

Gästbok

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards