nosmotnos

Alla inlägg under augusti 2016

Av nosmotnos - 31 augusti 2016 17:04

 


Tack till alla kunder som gett mig förtroendet att ta hand om det finaste ni har   


De här åren kommer jag definitivt att återkomma till i minnet. Många, många gånger - det är jag alldeles säker på. Så många roliga dagar, så många skratt och upptåg, så många nya spännande bekantskaper, och en hel del sorg och tunga farväl. Utflykter i såväl sol, som regn och snöstorm. Fantastiskt kunniga kollegor, som delat mitt intresse och gett mig många nya infallsvinklar i allt som har med hund att göra. Och ibland även livet utanför hunderiet.


Framförallt tar jag med mig vetskapen att jag vågade, att lilla jag vågade ha ansvaret över alla dessa hundar och promenadvilliga fröknar. Att jag vågade driva ett företag i en tuff bransch, att jag vågade ge mig i kast med bokföring och avtalsskrivning och den svåra uppgiften att leda en arbetsgrupp. Jag har misslyckats massor av gånger, och ibland har stegen varit tunga på vägen hem efter en arbetsdag. Men i det stora hela är jag stolt över mig själv, och det arbete jag la hela mitt hjärta i under några år av mitt liv.


Det största jag tar med mig är språket. Era hundar har varit de mest lysande lärare under dessa år, jag har utvecklat min förmåga att tyda hundens signaler och nått en kunskap långt bortom vad jag vågat drömma om. Jag har idag en fantastisk känsla för energierna i en hundgrupp, eller hos en enda individ. Jag kan känna vad som pågår bakom ryggen på mig, som om jag fått ögon i nacken! Jag tar med mig den kunskapen, och ska förvalta den väl. Framförallt ska jag göra mitt bästa för att föra den vidare, för det är fantastiskt att prata med hundar!


Jag har lärt känna så otroligt många hundar under dessa år. Och jag har kommit många av er ägare nära. Jag har ibland fått dela de sorger och bekymmer som bott i era hem, och även det förtroendet tackar jag för. Och jag har fått glädjas med er åt nya jobb, giftemål och bebisar. Jag tar med mig alla de peppande ord och allt det positiva ni gett mig, och hoppas att vi ses på någon kurs framöver!


Varma kramar

/Linda


   



Presentation


I denna blogg kan du följa din hunds dag på Nos mot nos Hunddagis =)

Gästbok

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards