nosmotnos

Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

Snickers tränar rastgård

Av nosmotnos - 21 mars 2012 11:00

Idag är våren tillbaka och därmed ordningen återställd   


Jag (Linda) har precis kommit in med mina "Snickers". Vi har snurrat runt i skogen och stigarna i högdalens industriområde. Vi har också gått runt, runt vid högdalens rastgård -bara för att träna bort den super-taggade stämning som blir bara för att vi närmar oss en rastgård... Detta jobbet påbörjade vi redan igår, säkert 20 varv gick vi innan hundarna lugnade sig såpass att de kunde gå i (någotsånär) långa koppel utan att dra....

Idag gick det självklart bättre och vi kom så långt att vi gick in i rastgården -en och en med varsågod- bara för att sen promenera ut igen. Detta upprepades sedan några gånger.

Min plan är att inom en snar framtid använda rastgården till att kunna släppa gruppen -men jobba tillsammans. Alltså inte rastgård = automatisk "hopp och lek", vi kan faktiskt göra annat också. Som tex lite godissök en och en, inkallningar, olika "problemlösningslekar" osv.

Sånt som är bra för hela gruppen då det ökar vårt samarbete   


Med detta menas självklart inte att man inte kan få leka också, men inte hela tiden.


 


När vi jobbat en stund vid rastgården tog vi en paus vid en fin bänk.


 

Swinto vill sitta med fröken bänken   


 

Hugo tyckte det var liiite onödigt med vila....


 

Nisse hittade en pinne att gnaga lite på medan han väntade på fortsatta äventyr   


Efter vila gick vi förbi rastgården igen (och det gick väldigt bra -några suktande blickar, men inget dragande!!) Så gick vi ner till bandängarna och ställde oss mitt på en äng, där fick alla hundarna sitta i en halvmåne runt mig. Och så tittade vi på hundar och folk som gick förbi. Det tyckte alla var väldigt roligt -hundar gillar ju ofta att "bara spana".


Så, efter dagens promenad, som faktiskt innehöll en hel del passivitet, är mina hundar helt slut. För det är inte helt lätt att va tvungen att tänka i en och en halv timme!!


Ha en stålande fin dag   


/L

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nosmotnos - 31 oktober 2017 15:43

Hej på er!   Nu har dagen kommit då det är min sista arbetsdag på Nos mot Nos, det känns väldigt märkligt att jag inte längre ska komma hit varje morgon och mötas av viftande svansar och mängder med pussar från alla dagishundar.   2 år gått v...

Av nosmotnos - 1 september 2017 12:38

Hejsan på er, nu var det länge sen sist!   Olyckligt nog när jag hade lovat massa blogginlägg och härliga bilder så får jag inflammation i blindtarmen vilket ledde till operation och en och en halv veckas sjukskrivning, därav har inget bloggande ...

Av nosmotnos - 6 juli 2017 14:35

Hej på er!   Idag är det första fredagen i juli vilket betyder att vi stänger kl 16:00 idag precis som vi gör alla andra fredagar i juli. Hämtning sker mellan 14:00-16:00. Lappar angående detta har suttit uppe i entrén i 2 veckors tid :).   ...

Av nosmotnos - 30 juni 2017 07:41

Hallå på er!   Vill påminna er om att vi fredagar i juli stänger kl 16:00, hämtning av era pälsklingar sker då mellan 14:00-16:00.   Annars vill jag bara önska er en trevlig helg!                                       ...

Av nosmotnos - 22 juni 2017 08:40

Hej på er!   Imorgon är det midsommarafton och dagis är då stängt, därför kommer veckans blogginlägg redan idag!   Vill bara önska er alla en super härlig midsommar, hoppas ni äter massa god mat och massa dans till ''små grodorna'' :).   ...

Ovido - Quiz & Flashcards