nosmotnos

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

Födelsedagsblogg och bilder från veckan! :)

Av nosmotnos - 29 augusti 2014 06:59

Jaha, vart har våra födelsedagshundar tagit vägen!? Det undrar jag med!

P.g.a att fröknarna varitt senila under sommaren så har födelsedagsbloggandet HELT glömts bort och jag tänkte därför att jag gör en blogg nu, fast för de tre månader som gått! Dvs Juni, Juli samt Augusti!


I Juni månad hade vi Swinto som fyllde 6 år
 


Och Manchas som fyllde 5!  


I Juli hade vi Ally som fyllde 4 år  

Och lilla Märta som fyllde 2!  


I Augusti hade vi vår gammelfarbror Dexter som fyllde 12 år  

Och Karin som fyllde 5!  


Jättegrattis till er, söta och fina hundar!     


I onsdags blev det både promenader och rastgård!

Innan det var dags att gå ut så blev det dock en liten bild på Vilda, där hon ligger på sin absoluta favoritplats i boxen. :)

 


Rocky fick också vara med på en morgonbild!  

Första promenadgruppen vi var ute med! Jag och Hanna tog en sväng tillsammans.

Här har vi Cesar, Sigrid, Swinto och Ozzy  


Vilda, Chippe, Karin, Mezzi och Märta!  


Vilda visar hur duktig hon är på att balansera på bakbenen. ;)  


Lilla Farfar!      


När vi kom in igen passade jag på att kika lite på Ulrika som höll på att rycka pälsen på Aussie! Till skillnad från hundar som ska få sin päls klippt så är Aussie en border terrier, vars päls växer ut som i flera lager så att det yttersta, när det blivit "moget", är lätt att rycka bort.  


Sedan blev det rastgård! Mexi intar sin spanplats uppe på bänken. ;)  


Kiwi är också en dam som gärna ligger och spanar i rastgården, helst i frökens knä!  


Ally springer runt som en tok i rastgården, som vanligt. ;)  


Hanna busar med vår ridgeback Hugo!        


..Fast börjar man som fröken att vara med att busa så blir oftast alla hundarna i rastgården som galna, och börjar busa dem med. ;)  


Chaser kör sin rulla-av-sig-rastgårdsrutin     

På span! Både Chaser men även våra fina koijkrar i bakgrunden, Jussi och Willyam. :)        


Brudarna håller koll så att hundar och fröknar sköter sig  


Mexi!

 


Och Kiwi.  


Willyam och Jussi     


Jussi var duktig och hämtade en pinne  


Markspaning med nosen!  


Ally och Willyam  


Jussi, Hugo och Siri  


Hanna kittlar Ally på magen. ;)  


Jag kom på att man kunde bygga hinder utav pinnarna som fanns i rastgården, så lite skogsagility blev det också  


Ibland får man som fröken offra sig för att peppa hundarna. ;)  


Fina vovvar som väntar spänt på att få hoppa!  


Hanna myser med Mexi och Kiwi  


Hugo hittade var godiset i min midjeväska låg  


"Snääälla, bara lite godis?"  


Sen började Ally och Jussi att busa som tokar!      


En liten bjällra tycktes plinga någonstans bland allt ljud, och då var det ju lilla Ludde som var ledig i ondags men som gick förbi med sin familj. :)  


Plötsligt ställde sig hundarna på kö,  var för att få komma fram och hälsa på Ludde kanske?  


Chaser pustar ut  



Här kommer lite bilder från gårdagens promenad, då Jag, Ulrika och praktikanten Jossan tog en promenad tillsammans  


Jussi

 


Harry

  


Opie

 


Ally, Chaser och Chippe  


Milton

 


Aussie

 


Elsa

 


Och Mezzi!

 



Nu har även dagens hundar kommit till ro i sina boxar och det är dags för mig att mäta upp allt foder inför lunchen. :)

Vid nio kommer resten av fröknarna hit och då blir det trim, promenader och hela faderuttan!

Ha en trevlig helg nu, så ses vi på måndag.


/Ronja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nosmotnos - 31 oktober 2017 15:43

Hej på er!   Nu har dagen kommit då det är min sista arbetsdag på Nos mot Nos, det känns väldigt märkligt att jag inte längre ska komma hit varje morgon och mötas av viftande svansar och mängder med pussar från alla dagishundar.   2 år gått v...

Av nosmotnos - 1 september 2017 12:38

Hejsan på er, nu var det länge sen sist!   Olyckligt nog när jag hade lovat massa blogginlägg och härliga bilder så får jag inflammation i blindtarmen vilket ledde till operation och en och en halv veckas sjukskrivning, därav har inget bloggande ...

Av nosmotnos - 6 juli 2017 14:35

Hej på er!   Idag är det första fredagen i juli vilket betyder att vi stänger kl 16:00 idag precis som vi gör alla andra fredagar i juli. Hämtning sker mellan 14:00-16:00. Lappar angående detta har suttit uppe i entrén i 2 veckors tid :).   ...

Av nosmotnos - 30 juni 2017 07:41

Hallå på er!   Vill påminna er om att vi fredagar i juli stänger kl 16:00, hämtning av era pälsklingar sker då mellan 14:00-16:00.   Annars vill jag bara önska er en trevlig helg!                                       ...

Av nosmotnos - 22 juni 2017 08:40

Hej på er!   Imorgon är det midsommarafton och dagis är då stängt, därför kommer veckans blogginlägg redan idag!   Vill bara önska er alla en super härlig midsommar, hoppas ni äter massa god mat och massa dans till ''små grodorna'' :).   ...

Ovido - Quiz & Flashcards