nosmotnos

Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

Utflykt igen!

Av nosmotnos - 22 juli 2015 07:18

Igår tyckte jag och Amelia att det var dags för en utflykt igen! Tanken var att vi skulle gå till Fagersjö igen fast på andra sidan Magelungen. När vi började packa väskorna så upptäckte vi att det började mulna på rätt ordentligt så vi ändrade planerna i sista sekund och bestämde oss för att gå till Årstafältet istället!


På väg till Årstafältet:

             


Väl framme hitta vi läktare där vi tog en liten paus då solen kikade fram då och då så vi blev ganska varma:

         

Ohh så fint dom kan sitta era älsklingar! Så duktiga!   


Efter ett tag så hittade vi en fin liten dunge där vi tog vattenpaus och fröknarna fikade lite:

         

Cesar njööööt till fullo och rullade sig i flera minuter!   


Efter lite mer vandrande så hittade vi en jättefin liten damm där vi gjorde ett tredje stopp och dom som ville fick plaska i vattnet!

                    

Efter att denna bild vart tagen så nådde Amelia inte riktigt dit Cesar ville simma såå han drog ner henne så hon fick plaska lite hon med!   


Efter att alla fått plaska lite så packade vi ihop våra saker och började vandra tillbaka, men vi gjorde ett sista stopp på stora gräsmattan där alla vovvarna fick lunch och en varsin tuggis som fröken Camilla bjöd på! Mums!!

               


En riktigt riktigt trevlig utflykt hade vi!
Vi var ute i ca 4½ timme totalt och era älsklingar tokslockna när vi kom tillbaka till dagiset och så gjorde även fröknarna!

Underbar utflykt enligt oss!   

 
 
Ingen bild

Gina

22 juli 2015 22:13

Skulle kunna tänka mig att bli hund i mitt nästa liv om jag får gå på nos mot nos! 😉🐾

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nosmotnos - 31 oktober 2017 15:43

Hej på er!   Nu har dagen kommit då det är min sista arbetsdag på Nos mot Nos, det känns väldigt märkligt att jag inte längre ska komma hit varje morgon och mötas av viftande svansar och mängder med pussar från alla dagishundar.   2 år gått v...

Av nosmotnos - 1 september 2017 12:38

Hejsan på er, nu var det länge sen sist!   Olyckligt nog när jag hade lovat massa blogginlägg och härliga bilder så får jag inflammation i blindtarmen vilket ledde till operation och en och en halv veckas sjukskrivning, därav har inget bloggande ...

Av nosmotnos - 6 juli 2017 14:35

Hej på er!   Idag är det första fredagen i juli vilket betyder att vi stänger kl 16:00 idag precis som vi gör alla andra fredagar i juli. Hämtning sker mellan 14:00-16:00. Lappar angående detta har suttit uppe i entrén i 2 veckors tid :).   ...

Av nosmotnos - 30 juni 2017 07:41

Hallå på er!   Vill påminna er om att vi fredagar i juli stänger kl 16:00, hämtning av era pälsklingar sker då mellan 14:00-16:00.   Annars vill jag bara önska er en trevlig helg!                                       ...

Av nosmotnos - 22 juni 2017 08:40

Hej på er!   Imorgon är det midsommarafton och dagis är då stängt, därför kommer veckans blogginlägg redan idag!   Vill bara önska er alla en super härlig midsommar, hoppas ni äter massa god mat och massa dans till ''små grodorna'' :).   ...

Ovido - Quiz & Flashcards