nosmotnos

Direktlänk till inlägg 12 november 2015

På't igen, bah! ;P

Av nosmotnos - 12 november 2015 15:13

Hej och hallå!


Nu har en vecka gått sen jag började jobba här (på nytt). Tänkte passa på att vara självisk som få och välkomna mig själv tillbaka :P (Tack mig själv) Och, framför allt, tack till alla er kunder som har hälsat mig välkommen, det värmer :) Mer om mig kommer att dyka upp på Nos Mot Nos hemsida inom kort och undrar ni något om mig är det bara att fråga så ska jag nog kunna räta ut era frågetecken :)


Det är hur som helst fantastiskt kul att vara tillbaka, och shh, säg det inte till någon, men mellan er och mig så kan jag säga att det är mycket lättare att komma tillbaka till en arbetsplats där man redan jobbat en gång än att börja om med att lära sig nya rutiner på en ny arbetsplats ;p


"Mja, jag undrar, jag, om hon verkligen kan det där med rutiner" kanske ni tänker nu :P Jo då, det kan jag lova att jag kan!


6.30 Öppnar dagis, så dagen börjar med att se till att man hinner i tid till öppning.

6.30-9.00 Så kommer era fantastiska hundar och våra älskade dagisbarn till dagis.

~9.10 Går första promenaden och sen promenerar vi hela förmiddagen

~11.30-12.40 Går den sista gruppen ut på promenad innan det är lunchdags.

Som ni kan se så kommer ju tyvärr inte alla hundar ut direkt vid nio, utan i och med att vi försöker att individanpassa så mycket som möjligt (alla hundar kan ju inte tycka om alla andra hundar och det kanske finns någon som inte är i fysisk form att gå på långpromenader) samt att vi har en övre gräns på max 8 hundar per fröken när vi promenerar så blir det alltid någon promenadgrupp som får vänta till 11.30 Vi varierar ju naturligtvis från dag till dag vilken grupp som får vänta, men det är av den anledningen som vi vill att hundarna är ordentligt rastade innan dom kommer till dagis på morgonen, så att dom ska slippa sitta kissnödiga allt för länge. Sen är det ju så att de flesta hundar inte tömmer hela blåsan på en sittning, utan sparar lite för att kunna markera. Så en kiss betyder inte nödvändigtvis att det är tomt. Hos kastrater kan det dock förekomma att dom tömmer hela blåsan, men det är ju svårt att veta eftersom att våra små fyrbenta vänner har svårt att svara på om dom fortfarande är kissnödiga eller ej :P

12.40 Då är det den mycket uppskattade hundlunchen.

13.00-14.00 Är den minst lika uppskattade personallunchen samt vilostund för hundarna.

14.00-16.00 Går eftermiddagspromenaderna, dessa är som bekant aningen kortare än förmiddagspromenaderna, men vi ser alltid till att alla hinner med att uträtta sina behov.

Med anledning av att vi är ute och promenerar på eftermiddagen och den som är inne tar hand om städsysslorna så uppskattar vi ju enormt mycket att ni hör av er om ni tänker komma tidigare och hämta, dels för att ni ska slippa stå ute och vänta om er hund råkar vara ute på promenad men också för att vi ska kunna planera våra promenader på bästa sätt :)

16.00-18.00 Så kommer ni (som ni vet :P) och hämtar era små pälsbollar, till deras stora förtjusining.

Eftersom att det har varit en del omställningar här på dagis nu så håller vi på att jobba stenhårt med att få ner energinivån under stängningarna och ber er allra ödmjukast att ha överseende med detta och så långt ni kan hjälpa oss att göra det jobbet. Det ni som hundägare kan göra är att INTE öppna grinden, utan vänta tills vi gör det. Vi vet att ni har saknat era älsklingar, och dom er, men det kommer bara att ta längre tid för oss att lämna ut dom om dom jagar upp sig över att grinden öppnas för tidigt. Sen kan ni, om ni ser att det står någon inne i förbutiken, vänta innan ni går in (regnar det kan ni ju med fördel ta med ett paraply :P) skämt åsido, det är faktiskt rätt viktigt då det kan bli väldigt livat när man släpper ut hundarna till sina ägare. Sen vill vi ju undvika olyckliga smitningar ut på torget :P

18.00 Stänger vi dagis och låser dörren. Då blir det fritid för personalen och kommer man efter klockan 18.00 så kommer det att debiteras en förseningsavgift. Dessvärre måste ju personalen ha betalt för den övertid som eventuellt blir om det finns hundar kvar i lokalen som inte är hämtade.


Nog om detta och nu till det roliga.

Jag har haft en fantastiskt vecka trots lite regn här och där och förutom att jag blev av med en nagel i måndags :P Inte för att det har hindrat mig direkt. Det har varit många kära återseenden, dels från Tallkrogen, men också från när jag va praktikant här i Bandhagen :) Sen är det ju helt otroligt roligt att få lära känna alla hundar som jag inte har träffat tidigare.  Jag har ju kommit så pass långt att jag vet vad alla hundarna heter och i vilken box dom bor på dagarna, dock kan det ju kanske ta ett tag att lyckas para ihop rätt hund med rätt ägare ;P Så ni får gärna ha lite överseende med att jag kanske frågar flera gånger vem det är ni ska hämta, men sen kommer det att sitta som berget, jag lovar :)


Jag hoppas att jag inte har tjatat hål i huvudet på er nu och om ni har tagit er så här långt i inlägget så tänkte jag att det nog kan vara på sin plats med lite bilder från veckan som har gått!


         

   


                                                                     



   


                                                  
             

                         


                                              


                               

                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nosmotnos - 31 oktober 2017 15:43

Hej på er!   Nu har dagen kommit då det är min sista arbetsdag på Nos mot Nos, det känns väldigt märkligt att jag inte längre ska komma hit varje morgon och mötas av viftande svansar och mängder med pussar från alla dagishundar.   2 år gått v...

Av nosmotnos - 1 september 2017 12:38

Hejsan på er, nu var det länge sen sist!   Olyckligt nog när jag hade lovat massa blogginlägg och härliga bilder så får jag inflammation i blindtarmen vilket ledde till operation och en och en halv veckas sjukskrivning, därav har inget bloggande ...

Av nosmotnos - 6 juli 2017 14:35

Hej på er!   Idag är det första fredagen i juli vilket betyder att vi stänger kl 16:00 idag precis som vi gör alla andra fredagar i juli. Hämtning sker mellan 14:00-16:00. Lappar angående detta har suttit uppe i entrén i 2 veckors tid :).   ...

Av nosmotnos - 30 juni 2017 07:41

Hallå på er!   Vill påminna er om att vi fredagar i juli stänger kl 16:00, hämtning av era pälsklingar sker då mellan 14:00-16:00.   Annars vill jag bara önska er en trevlig helg!                                       ...

Av nosmotnos - 22 juni 2017 08:40

Hej på er!   Imorgon är det midsommarafton och dagis är då stängt, därför kommer veckans blogginlägg redan idag!   Vill bara önska er alla en super härlig midsommar, hoppas ni äter massa god mat och massa dans till ''små grodorna'' :).   ...

Ovido - Quiz & Flashcards