nosmotnos

Direktlänk till inlägg 27 november 2015

Nu tändas tusen juleljus...snart i alla fall :P

Av nosmotnos - 27 november 2015 12:28

   Hua, va tiden går fort, det är knappt att man hänger med!

Denna vecka har vi julpyntat och julstökat här på dagis, personligen har jag knappt förstått att det inte är oktober längre, så det kändes lite lustigt :P Men det börjar ju sjunka in att det snart är dags.

Med det sagt kan jag ju påminna om att fylla i listan vi har här på dagis, om vilka dagar era pälsklingar kommer att vara här mellan jul och nyår :)


Denna vecka har varit min första öppningsvecka sen jag kom tillbaka till Nos Mot Nos. Jag tycker att det är så mysigt att öppna. När era små gullisar går in i sina boxar och lägger sig till rätta för att sova vidare ett tag så går jag här och stökar, det är mycket som ska förberedas inför dagen.

Kassan ska öppnas, mysbelysningen tändas, vattenskålarna ska ställas fram och fyllas med vatten, tvätten ska tvättas och hängas, lunchen ska förberedas, lite administrativt arbete ska utföras och så klart så ska era vovvar få komma in och tillrätta i sina boxar :) Men det är så mysigt att pyssla med allt detta (och kanske slänga in en gnutta gos och kel lite här och där) ackompanjerad av dova små snarkningar från runt om i lokalen :)


Vi har också väkomnat Anna, vår nya praktikant. Hon kommer att vara här lite varierande tider nu ett par veckor innan jul. Vi hoppas såklart att hon kommer att trivas här hos oss. Hur skulle hon inte kunna göra det, med era underbara hundar? :D


Här kommer det som alla vill ha, ett gäng bilder! :)


 
Swinto, lilla sötfluffet :)


Edith och Aussie


 

Vilda står redo :P


 

Tre stiliga herrar


    

Felix


 

Timmy letar godis


 

Domingo


 

Manchas


 

Timmy, Domingo, Felix, Chippe och Manchas


 

Simba


 

Ayaxh och Chaser


 

Koffi :)


 

Chaser har ett hjärta som nos <3


 

Harry


 

Manchas morgongosar lite


 

Jussi


 

Edith


 

Aussie


 

Jylfönstret :)


 

Morgonbestyren


Hoppas nu att ni alla får en jättetrevlig helg, så ses vi igen nästa vecka!

/Nadia



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nosmotnos - 31 oktober 2017 15:43

Hej på er!   Nu har dagen kommit då det är min sista arbetsdag på Nos mot Nos, det känns väldigt märkligt att jag inte längre ska komma hit varje morgon och mötas av viftande svansar och mängder med pussar från alla dagishundar.   2 år gått v...

Av nosmotnos - 1 september 2017 12:38

Hejsan på er, nu var det länge sen sist!   Olyckligt nog när jag hade lovat massa blogginlägg och härliga bilder så får jag inflammation i blindtarmen vilket ledde till operation och en och en halv veckas sjukskrivning, därav har inget bloggande ...

Av nosmotnos - 6 juli 2017 14:35

Hej på er!   Idag är det första fredagen i juli vilket betyder att vi stänger kl 16:00 idag precis som vi gör alla andra fredagar i juli. Hämtning sker mellan 14:00-16:00. Lappar angående detta har suttit uppe i entrén i 2 veckors tid :).   ...

Av nosmotnos - 30 juni 2017 07:41

Hallå på er!   Vill påminna er om att vi fredagar i juli stänger kl 16:00, hämtning av era pälsklingar sker då mellan 14:00-16:00.   Annars vill jag bara önska er en trevlig helg!                                       ...

Av nosmotnos - 22 juni 2017 08:40

Hej på er!   Imorgon är det midsommarafton och dagis är då stängt, därför kommer veckans blogginlägg redan idag!   Vill bara önska er alla en super härlig midsommar, hoppas ni äter massa god mat och massa dans till ''små grodorna'' :).   ...

Ovido - Quiz & Flashcards